Pages

Aug 7, 2009

rumah [karangan budak darjah 3]

*ak taip bulat2 mcm ape yg die taip... xde pembohongan di sini..

**ni arahan karangan

Setiap pelajar mesti mempunyai binatang kesayangan sendiri. Binatang kesayangan ini contohnya kucing,arnab,burung,anjing dan lain-lain lagi.

***ni karangan beliau..


Seperti murid lain, saya juga mempunyai binatang kesayangan. Binatang kesayangan ialah kucing, arnab dan ikan. Saya amat menyayangi binatang ini kerana ia amat jinak serta pandai berenang,menangkap tikus dan boleh melompat pantas sekali. Di rumah, saya memeliha tiga ekor binatang kesayangan.

Seekornya bernama hakim,Balqis dan putih. Balqis pandai menangkap tikus, hakim pula suka berenang di dalam akuarium dan putih suka melompat sana-sini di dalam rumah saya.Mereka juga amat manja pada saya.

Setiap hari saya memberi makanan kepada mereka. makanan mereka ialah ikan, carrot dan lumut. Mereka minum susu dan air, seminggu saya akan memandikan kucing, arnab saya satu persatu. Dan ikan saya pula membersihkan akuarium dan bersihkan anjing. Bila saya kesunyian, mereka akan meneman) saya di dalam bilik. Kalau mereka sedih atau dah mati saya akan ke hospital atau tanam. Kalau mereka kesunyian, saya atau pun adik saya pasti terubat.


*name haiwan beliau mmg TERBAEK la..
*tetibe ade anjing.. hairan3..
*konklusi dy pun leh tahan gak, buat perut ak pecah... adoi...

********************************************************

x pecaye... ni bukti.. klik n tgk besar2..
klu x puas ati lagi,
klu tgk ak on9.. mtk je pic neh..
ak send..
ha3..









nota tumit : maaf pd tuan punyer.. kongsi cerite ye...[ak x tau sape nyer karangan ni...]

9 comments:

Anonymous said...

mmg terbaek la... cikgu siap bg bintang lagi. huhu...

part paling best: "Kalau mereka kesunyian, saya atau pun adik saya pasti terubat."

Syahida _Masri said...

haha!!! klakar lah...
budak sek rendah pya karangan ke??
hehe

aMaddun said...

to anonymous : bg ak part yg de anjing tu.. kah3

to sya_mujahidah : a'ah.. bdk skola renda...
he4

Anonymous said...

hahaha..

ko ke yg cekkan buku tulis 2?
hehe

aMaddun said...

bkn,, mak su ak la yg cek..

sue-mai.al-musadda said...

haha..ahmad smoky,cmne tuh?

aMaddun said...

itu... hahaha.. no komen..
lallaa~

izzah said...

hakim,balqis,ngan putih
tu spesis pe??

aMaddun said...

bace ikut turutan..